5 نوع محتوای دیداری که نرخ تبدیل شما را به اوج می رساند

  • 1396,04,21
  • samadminfillip
  • 0

محتوای دیداری برای کسب و کار شما به همان اهمیت دکتر واتسون برای داستان شرلوک هولمز است. آیا شرلوک می تواند بدون واتسون هم از پس پرونده ها برآید؟ بدون شک. اما آیا بدون واتسون داستان می توانست به همان اندازه جالب و درگیرکننده باشد؟ بعید است.محتوای دیداری برای کسب و کار شما به همان اهمیت دکتر واتسون برای داستان شرلوک هولمز است. آیا شرلوک می تواند بدون واتسون هم از پس پرونده ها برآید؟ بدون شک. اما آیا بدون واتسون داستان می توانست به همان اندازه جالب و درگیرکننده باشد؟ بعید است.استفاده از تصویر و ویدیو سرراست ترین، مقرون به صرفه ترین و ساده ترین راه برای تعامل و درگیرسازی (engage) مخاطب است. آمار نشان می دهد که افزودن یک تصویر به یک پست در فیسبوک، میزان تعامل را به 2.3 برابر افزایش می دهد. علاوه براین، چیزی نزدیک به 74 درصد از بازاریاب ها در بازاریابی رسانه های اجتماعی خود از محتوای دیداری بهره می گیرند.محتوای دیداری به برند شما کمک می کند تا در هنگامی که کاربر در حال مرور فید خبری خود است، توجه وی به محتوای شما جلب شود. این نوع از محتوا می تواند به مقاله ای که درباره یک محصول یا وبسایت است رنگ و فضا ببخشد. علاوه بر این، تردیدی وجود ندارد که تصاویری که انتخاب می کنید، سبک دیداری برند شما را تعریف می کنند. برای درک اهمیت محتوای دیداری، فقط این واقعیت را در نظر داشته باشید که 65 درصد از مدیران ارشد بازاریابی اعتقاد دارند که محتوای دیداری، مانند عکس، ویدیو، طرح ها و اینفوگرافیک، یکی از ابزارهای اساسی برای روایت داستان برند است. اتخاذ یک رویکرد قاعده مند نسبت به استراتژی محتوای دیداری به شما کمک خواهد کرد تا تعامل کاربری را به مرحله بالاتری ارتقا دهید. ما در این مطلب به پنج گونه از محتوای دیداری اشاره می کنیم که به شما برای جذب تعامل کاربر و افزایش نرخ تبدیل کمک خواهند کرد:
1. تصویر

تصویر یا عکس رایج ترین و در عین حال کارآمدترین محتوای دیداری است. تصاویر می توانند خنده دار، تحریک آمیز، طعنه آمیز یا غمناک باشند. تصویر عواطف را تحریک می کند، توجه کاربر را به محتوا جلب کرده و حال و هوای خاصی را ایجاد می کند. ما مخلوقات اجتماعی هستیم و به چهره هایی که نمایانگر احساسات هستند واکنش نشان می دهیم؛ به همین دلیل است که در اغلب تبلیغاتی که می بینیم از پرتره انسان استفاده می شود.به منظور جلب مشتری از طریق تصاویر باید از چند قانون مهم پیروی کنید:• در انتخاب تصاویر، از نظر سبک، رنگ و موضوعات اصلی، انسجام و یکپارچگی را حفظ کنید. به روش انتخاب تصاویر توسط برندهای بزرگ برای پروفایل های خود در رسانه های اجتماعی توجه کنید.• همیشه به کیفیت تصاویر توجه کنید. تصاویری را انتخاب کنید که نور طبیعی دارند، ترکیب هنری آنها مناسب است و حال و هوای بکری را ایجاد می کنند که مخاطب می تواند با آن ارتباط برقرار کند.• آخرین روندهای رایج در فرهنگ تصویری را دنبال کنید. اطلاع از اینکه در حال حاضر چه روندهایی محبوب است به شما کمک می کند تا تصاویری را برای مخاطبان خود انتخاب کنید که می توانند با آنها رابطه برقرار کنند.• استفاده از محتوای تولیدشده توسط کاربران (UGC) را از یاد نبرید. امروزه بسیاری از شرکت ها برای بهره برداری از منبعی از اصالت و اعتبار، به استفاده از تصاویر کاربران روی آورده اند. 63 درصد از مشتریان به تصاویر تولیدی توسط کاربران بیشتر از تصاویر سنتی و معمول برندها اعتماد دارند.
2. ویدیو

ویدیو در سال های پیش رو، رسانه های اجتماعی، سایت های سازمانی و تبلیغات دیجیتال را تصاحب خواهد کرد. بر طبق آمار و گزارشات، در سال جاری، 74 درصد از کل ترافیک اینترنت مربوط به محتواهای ویدیویی خواهد بود. اما برای جلب توجه مخاطب هدف خود چگونه باید از ویدیو استفاده کنید؟ از فرمت های محبوب، مانند 360 درجه، 4K و فیلمبرداری هوایی استفاده کنید. یک آیتم پخش مستقیم از محل کار یا استفاده زنده از محصولات تان را منتشر کنید. اگر برای تولید ویدیو برنامه ای ندارید، از ویدیوهای آرشیوی (stock) با کیفیت استفاده کنید. مواردی را انتخاب کنید که با عواطف مخاطب رابطه برقرار کنند، ترجیحا تصویربرداری آنها ثابت نباشد، صحنه ها به زندگی واقعی نزدیک بوده و نورپردازی آنها طبیعی باشد. توجه کنید که همیشه موفق ترین تبلیغات به شدت عاطفی هستند و با دامنه گسترده ای از مخاطبان ارتباط برقرار می کنند.
3. گیف (GIF)

اگر ویدیو برای شما محلی از اعراب ندارد، دست کم باید از گیف استفاده کنید. اغلب رسانه های اجتماعی امکان استفاده از گیف را در محیط کاربری خود فراهم کرده اند و امروزه شاهد استفاده روزافزون از گیف در وبسایت های پرطرفدار نیز هستیم. این فرمت می تواند راه فوق العاده ای برای نزدیکتر کردن ارتباط برندها و شرکت ها با مشتری و سرگرم کردن آنها باشد. به علاوه، استفاده از گیف برند شما را در رسانه های اجتماعی متمایز می کند. اما چگونه می توانید از گیف بهره برداری کنید؟• در پست های خود در رسانه های اجتماعی، مقالات و حتی ایمیل هایی که ارسال می کنید از گیف های محبوب استفاده کنید. میلیون ها گزینه در سایت هایی مانند Giphy در دسترس شما قرار دارد.• یک ویدیو یا چندین تصویر مرتبط با محصولات خود را به یک گیف تبدیل کنید. می توانید از این روش برای به معرض نمایش گذاشتن یک محصول، به عنوان یک دستورالعمل مختصر و مفید، یا یک روش جالب و سرگرم کننده برای معرفی یک ویژگی جدید استفاده کنید.
4. اینفوگرافیک

همه ما به مطالعه و به اشتراک گذاری اینفوگرافیک ها علاقمند هستیم، چرا که اینفوگرافیک یکی از جامع ترین فرمت ها برای ارائه محتوای آموزشی است. با ارائه یک اینفوگرافیک ارزشمند و سودمند به مشتریان بالقوه خود، می توانید به سه هدف زیر دست پیدا کنید:1. محتوای برندشده خود را ویروسی کنید2. جایگاه شرکت خود در حوزه فعالیت تان را به عنوان یک متخصص تثبیت کنید3. اعتماد و وفاداری مخاطب هدف خود را به دست بیاورید برای ایده گرفتن، منابع مختلف را بررسی کنید، یا اینکه محتوایی که در دست تولید دارید (مانند مطالب وبلاگ یا راهنماهای مرحله به مرحله) را به اینفوگرافیک تبدیل کنید. گنجاندن آمار، مقایسه و منابع محتوای خود را فراموش نکنید.یک نوع دیگر از محتوای گرافیکی آیکُن ها هستند که به شما کمک می کنند تا به محتوای خود نظم بدهید، دسترسی و مطالعه آن را آسانتر و آن را از نظر بصری جذاب تر کنید. هنگامی که فضا محدود است و نکات اصلی متعددی وجود دارند که می خواهید به مخاطبان خود انتقال دهید، استفاده از آیکن می تواند برای شما سودمند باشد. به عنوان نمونه، می توانید در ایمیل ها یا در صفحه اصلی سایت خود از آیکن استفاده کنید.
5. آزمون

مجموعه سوالاتی که همانند یک آزمون در اختیار مخاطب قرار می گیرد و غالبا حاوی نظرسنجی و ارزیابی ایده یا اطلاعات کاربر درباره کسب و کار یا حوزه فعالیت آن است، گزینه فوق العاده ای برای تعامل و درگیرسازی مخاطب به شمار می رود. دلیل اینکه کمتر از این قالب استفاده می شود این است که اغلب صاحبان کسب و کارها یا بازاریاب ها نمی دانند که چگونه می توانند از آن در حوزه فعالیت خود بهره بگیرند. اما حقیقت این است که تنها چیزی که باید بدانید این است که از کاربران خود چه سوالاتی بپرسید.روی آزمون خود یک نام جالب بگذارید، مثلا «شما کدامیک از این غول های چراغ جادوی بازاریابی هستید؟» و از این طریق، حس کنجکاوی مشتریان بالقوه خود را تحریک کنید. علاوه بر این، برای افزایش انگیزه مخاطب، می توانید پس از پایان پاسخگویی به سوالات، یک کد تخفیف یا یک کتاب الکترونیکی را برای دانلود در اختیار وی قرار دهید. از مشتریان خود سوالاتی را در رابطه با مشکلات و نیازهایشان بپرسید تا در کنار محتوای تعاملی که تولید می کنید، ایده های ارزشمندی را نیز برای کسب و کار خود به دست بیاورید. با قراردادن این فرمت در یک پست از وبلاگ، یک مقاله یا یکی از پست های خود در شبکه های اجتماعی، عملکرد آن را امتحان کنید. ضمنا وجود قابلیت به اشتراک گذاری آزمون ها و نظرسنجی ها در رسانه های اجتماعی ضروری است، چرا که این فرمت این قابلیت را دارد که به محتوای ویروسی ارزشمندی تبدیل شود.فارغ از اینکه کدامیک از انواع محتوا را انتخاب می کنید، سعی کنید که استراتژی محتوای دیداری منسجم و یکپارچه ای داشته باشید و از عناصر دیداری و متن به عنوان مکمل یکدیگر استفاده کنید.

دیدگاه خود را وارد کنید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *