88065818 – 88059661

بازاریابی محتوا

امروزه با توجه به افزایش حجم اطلاعات و رسانه های در دسترس،سطح دانش و آگاهی جامعه افزایش پیدا کرده و مردم روزانه با تبلیغات بسیار زیادی روبه رو هستند که تعداد این روش ها با میزان تاثیر پذیری کاربران نسبت عکس دارد. از این رو باید به دنبال راهکار موثری بود تا مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد. در راستای رسیدن به چنین هدفی، پس از تجربه مدلهای مختلف تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات بنری، کلیکی و رپورتاژ آگهی که به دلیل استفاده نادرست و فراوان، اعتماد کاربران به تبلیغات را از بین برده بودند، روش جدیدی به نام بازاریابی محتوا شکل گرفت و رواج پیدا کرد.

این روش که به عنوان یک ابزار جامع و موثر در دسترس تبلیغ کنندگان قرار دارد، به آنان این امکان را میدهد تا با معرفی کالا و یا خدمات خود از طریق تولید محتوای حمایت شده، به افزایش آگاهی مخاطبین برای شناخت بیشتر و بهتر محصولات خود بپردازند و بر اساس دانش ایجاد شده، مخاطب خود، محصول مورد نیاز را انتخاب کرده و تصمیم به خرید آن گرفته و آنرا به دیگران نیز معرفی می کند. با این روش، حامی، در راستای مسئولیت های اجتماعی خود، هزینه آموزش مخاطب را پرداخت کرده و موقعیت برند خود را نیز در ذهن مخاطب ارتقا داده است که از هر نظر تضمین کننده موفقیت تبلیغات او است.

محتوای حمایت شده

تغییر روش معرفی کالا یا خدمات، از متقاعد کردن مخاطب، به بالا بردن آگاهی و ایجاد قدرت انتخاب و تصمیم گیری در او، باعث جلب اعتماد و قضاوت بی طرفانه او و از بین رفتن سوظن های قبلی میشود.از مهمترین دلایل ایجاد این حس خوب در مخاطب، صداقت، شفافیت و تمرکز رسانه بر رساندن ارزش به مخاطب و قرار دادن او در اولویت است. ویژگی مهم این محتوا، ارتقا زندگی مخاطب از طریق تولید محتوایی ارزشمند است. کیفیت، ساختار و ارزش محتوا در این روش، با سایر مطالب کاملا همخوانی داشته و بیشتر جنبه آگاه کردن، اطلاع رسانی، آموزش و یا سرگرمی دارد و هرگز مستقیما مخاطب را به خرید کالا یا خدمات حامی تشویق نمی کند و در صورت حذف نام حامی از ابتدا یا انتهای مطلب و یا از روی عکسها، به هیچ عنوان حامی قابل شناسایی نخواهد بود. به عنوان مثال انتشار محتوایی در خصوص تغذیه سالم از طرف شرکت تولید آب معدنی بدون ذکر نام و یا توصیه هایی برای لاغری از طرف حامی تولید کننده مواد غذایی باعث خواهد شد، در حین مطالعه و حتی در آینده برند یا کمپانی حامی، گزینه بسیار پر رنگی برای برآوردن نیاز مخاطب در آن زمینه باشد.

در ذهن ها بمانید

معرفی جامع به کمک همکاران معتبر

معرفی جامع به کمک همکاران معتبر

افزایش آگاهی