اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ اصطلاحی تازه وارد به دنیای مارکتینگ است که تاثیر زیادی به کسب و کار و تجارت افراد داشته و توانسته اند به سود چشمگیری برسند. حتما شما هم در دنیای مجازی افرادی را می شناسید که به دلایل متفاوت مشهور شده اند، اینفلوئنسرها یا همان افراد مشهور از تاثیر گذاری خود استفاده نموده و برای برند های مختلف تبلیغات انجام می دهند. البته شهرت این افراد به کل فضای مجازی اختصاص دارد که در ایران به دلیل محبوبیت اینستاگرام همه اینفلوئنسرها را با برچسب اینستا می شناسند، اطلاعات جامع در باره این افراد و چگونگی کار با آن ها را در سایت فیلیپ مطالعه نمایید.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر کیست

اگر به معنای لغوی این کلمه توجه کنیم یعنی تاثیر گذار و در نهایت به افرادی که در دنیای مجازی می توانند روی باور و تصمیم کاربران تاثیر گذار باشد، اینفلوئنسر می گویند. این افراد در زمینه های متفاوتی فعالیت دارند و با توجه فعالیت خود می توانند مبلغ تجارت و بیزینس شما باشند.

اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

بازاریابی توسط افراد تاثیر گذار، مناسب ترین تعریف اینفلوئنسر مارکتینگ است که به کاربران این امکان را می دهند تا بتوانند توسط افراد معروف در دنیای مجازی کسب و کار خود را معرفی کنند. البته لازم است پیش از واگذاری تبلیغات حتما درباره این افراد تحقیقات ویژه داشته باشند.

بازاریابی توسط افراد تاثیر گذار با توجه به زمینه فعالیت آن ها انجام می شود اما ممکن است برخی از این افراد برای تبلیغات سناریو خاصی را در نظر بگیرند که گاها در فضای فان و سرگرم کننده اجرا می شود و همین امر سبب تاثیر گذاری بیشتر تبلیغ خواهد شد.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر های ایرانی در چه زمینه هایی فعالیت دارند

همانطور که عنوان شده واژه اینفلوئنسر در ایران تنها به شبکه اینستاگرام اختصاص دارد، چرا که این شبکه با داشتن 24 میلیون کاربر ایرانی یک فضای کاربردی برای تبلیغات است. اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران مخصوصا در اینستاگرام بازخورد خوبی به همراه دارد و شما می توانید به سادگی و با صرف هزینه مناسب تبلیغات گسترده ای داشته باشید.

معمولا اینفلوئنسرها در ایران فالوور زیادی دارند و در یک پست یا استوری 24 ساعته امکان بازدید از برند شما را تا حد زیادی افزایش می دهد. از مهم ترین دلایلی موفقیت تبلیغات توسط اینفلوئنسر مارکتینگ، زمینه های فان و سرگرم کننده ای است که اینفلوئنسر های ایرانی در آن فعالیت می کنند.

 

تفاوت بین بلاگر و اینفلوئنسر

از مهم ترین دلایلی که سبب به شهرت رسیدن اینفلوئنسر ها شده نوع محتوایی است که ارائه می دهند، از سبک زندگی و مد گرفته تا ورزش، تفریح و سرگرمی که همگی برای کاربران جذابیت های ویژه ای دارد. البته اینفلوئنسر های ایرانی بخش فان را که تاثیر گذاری بیشتری دارد را بیشتر ترجیح می دهند.

این در حالی است که بلاگر ها با هدف آموزش پا به دنیای مجازی گذاشته اند، اگر صحفه یک بلاگر را دنبال کنید در مدت کوتاهی متوجه می شوید که هدف این صفحه آموزش یک محتوای واحد است. آشپزی، خیاطی و دیگر فعالیت های هنری و آموزشی ازجمله موضوعات محتوایی بلاگر ها می باشند، البته توجه کنید که بلاگر ها تاکید زیادی به حضور در بستر وب را دارند چرا که این امر را با کیفیت تر از دنیای مجازی می دانند.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران به چه صورت می باشد

همانطور که عنوان شده بازاریابی توسط افراد تاثیر گذار در ایران بیشتر از طریق شبکه های مجازی مخصوصا اینستاگرام انجام می شود و افراد زیادی که در زمینه های متفاوتی فعالیت های خاص دارند با دریافت هزینه، برند شما را تبلیغ می کنند. گفتنی است که هزینه اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران به فردی که تبلیغات را به او می سپارید بستگی دارد. اینفلوئنسر هایی که تعداد دنبال کننده بیشتری دارند و تبلیغات گسترده تر با بازخورد بهتری انجام می دهند و در مقابل هزینه بیشتری دریافت می کنند.

نتیجه گیری

اگر قصد راه اندازی کسب و کاری را دارید و می خواهید راه صد ساله را یک شبه طی نمایید پیشنهاد می کنیم از مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ اسفاده نمایید. این روش می تواند سکوی پرتابی برای شما باشد و در همان ابتدای راه امر موفقیت شما را فراهم کند.